پروژه «بازسازی مدل سه بعدی از اجسام از روی ویدئو با بهره‌گیری از هوش مصنوعی» با مدیریت اداره‏ کل فناوری اطلاعات و همراهی دانشگاه علم و صنعت ایران در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فرآیند بازسازی تصویر سه‌بعدی از اجسام، یکی از مسائل مهم در علوم مختلفی از جمله رباتیک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، فیلم‌سازی و پویانمایی به شمار می‌رود. البته وجود محاسبات و ریاضیات پیچیده در این فرآیند، تولید و نمایش سه‌بعدی را بسیار زمان‌بر می‌نماید. امروزه با بهره گیری از تکنیک‌های جدید، از جمله یادگیری عمیق و هوش‌مصنوعی، می‌توان این فرآیند را به‌صورت آنی و بلادرنگ انجام داد.

بنابراین از آنجایی که در حوزه‌های مرتبط با فعالیت سازمان صدا و سیما مثل پویانمایی تصویر، به انبوهی از مدل‌های سه بعدی نیاز است، بهره‌گیری از روش‌های جدیدتر و بهینه‌تر از جمله روش‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ضروری است.

در این راستا، پروژه «بازسازی مدل سه بعدی از اجسام از روی ویدئو با بهره‌گیری از هوش مصنوعی» در مدت زمان 7 ماه تکمیل و در حال حاضر آماده‌ی بهره‎برداری است. در این سامانه کاربر می‎تواند یک یا چند تصویر را بارگزاری کرده و شروع به پردازش کند. درصورتی که کاربر تک عکس را انتخاب نماید، سه مدل برای بازسازی شیء، صورت و بدن بکار گرفته و برای گزینه چند تصویر بازسازی تمام تصاویر بارگزاری شده انجام می‌شود و در نهایت خروجی نهایی در سمت راست سامانه قابل مشاهده خواهد بود. همچنین به منظور چرخاندن تصویر خروجی در زوایای مختلف، سه گزینه Pitch، Yaw و Roll درسامانه تعبیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =